Onsdag

I onsdags så började dagen klockan 05:45. Då hade jag tvättstuga, och jag undrar fortfarande varför jag bokade så tidigt. Var ett vrak hela dagen, haha. Men iaf, blev klar med tvättstugan och då tog jag bussen upp till mamma för lite lunch. Efter lunch traskade jag och mamma upp till sjukhuset, jag hade en tid hos ögonläkaren. Det gick jättebra hos läkaren, och jag fick äntligen reda på varför jag inte kan fokusera med blicken och varför jag (antagligen) har så mycket huvudvärk. Jag behöver prismaglas och fick därför landstingsbidrag, detta är för att jag kommer behöver byta ut mina glasögon relativt ofta då problemet kommer försämras med tiden. Mamma fick följa med som moraliskt stöd och informatör om tidigare ögonundersökningar som gjorde när jag var barn.

Efter undersökningen åkte vi till Kupolen så att jag kunde välja glasögon. Gick in på Specsavers och hittade efter lite trevande två par jag gillade. Så i mitten av januari har jag mina nya glasögon och jag kommer må så mycket bättre. Behöver jag nämna att jag längtar? Mamma och jag tog oss över vägen till IKEA och kikade runt lite. Jag hittade ingenting och jag tror inte mamma gjorde det heller, men vi tog en paus mitt i allt kikande och åt julbord. Det var jättegott! Och det var inte så många människor, som jag trodde det skulle vara.

Sen var dagen i stort sett slut. Hämtade Ubbe och gick på en längre promenix. Det var en riktigt bra dag!

 

ImageImage

 

Kommentera

