Mitt mål, viktnedgång 2014

Jag har i år valt att inte ge något nyårslöfte, men jag har ett mål. Ett mål som jag påbörjade förra året. Jag har redan gått ner 20 kg och har ca 20 kvar… Beroende på hur jag känner när jag når en viss vikt. Jag tycker det passar bra att börja nu, första dagarna i januari. Mitt mål är att kunna gå i shorts (<— känna mig fin) i sommar. Jag kommer denna gång inte heller gå så mycket efter vågen utan mer hur många cm jag tappat. Jag börjar ( gaasp )på 107 cm och vill väl minska så mycket som möjligt men första målet är 95 cm. Kan ju säga att jag är kort, 154 cm så jag är lite mindre än L på byxstorlek. Men vill ner till en helt klar M till att börja med.

Jag vet att när jag väl ger mig f*n på något så går det. Och jag är så trött på att känna mig äcklig, nu säger jag inte att det är äckligt att vara stor!  Jag brukar faktiskt tycka lite större personer är mer attraktiva, men det är hur jag känner. Mitt mål är inte heller att bli pinnsmal, utan hälsosamt smal. Det är det jag vill. Det är ett känsligt ämne för många och jag vill inte såra någon alls. Jag kommer väl uppdatera en gång i veckan tror jag, får se hur det blir med tid när jag både pluggar och jobbar x2.  Men omkring 1 gång i veckan ibland varannan vecka. Jag är också förberedd på att det kan gå segt ibland, och att veckan innan den där veckan kommer vara jobbigast. Är det bara jag som blir äckligt hungrig typ 5 dagar innan mens? Det kommer bli det svåraste. Ett sötsug har jag inte direkt, visst blir jag sugen ibland, men det är väl bara naturligt antar jag. 

Jag dricker ett stort glas med färskpressad juice per dag, oftast efter kvällens långpromenad har det blivit nu… Jag har aldrig känt mig så pigg efter att jag började med det. Jag fick en juicepress i julklapp och jag kan lova att  den kommer användas flitigt. Kommer även i början av varje månad ta två dagars juice cleanse. Det är bra och nyttigt och det rensa kroppen på onödiga grejor. Jag är extremt taggad och kan säga att jag varit på tre långpromenader och en joggingtur bara idag. Det kommer såklart inte vara lika mycket varje dag… Det går inte när semestern är slut och så. Men det kommer bli längre promenader och bättre kost. 

 

 

 

 

 

 

Kommentera

