Geez, det är verkligen mycket snö nu. Men har ändå lyckats ta två power walks idag utan hund och så klart 3 promenader med honom. Men känner att jag måste ta promenader själv för att uppnå det resultatet jag vill ha med min viktnedgång. Kan ju meddela att på 7 dagar har jag tappat 2 cm runt stussen, jag tror att det är ett helt OK resultat. Kommer fortsätta med promenader och äta nyttigt och hoppas på att det minskar i samma takt.

Gårdagen blev lite slö då jag vaknade och mådde inte så bra. Men det blev en promenad på 1h iaf. Ja, justja, igår kom Johannes och Ella på besök. Det var jättetrevligt och jag är så avundsjuk över att de åker till Uganda  den 4 februari. Men samtidigt är jag så tacksam att de åker för projektet och gör en skillnad för oss. Jag är också så glad för Ellas skull att hon kommer få uppleva Uganda, det är underbart där. I love it! I höst är det min och mammas tur ! Det kommer bli så roligt att visa mamma allt och visa henne mitt andra liv.

Åter till viktnedgång, jag försöker hitta bra ”hem”-övningar, det blir ju lite tight ibland med tid ibland. Här om dagen var jag så extremt trött, och tvingade mig  verkligen att ta en promenad. Efteråt var det så skönt att jag faktiskt fick min energi tillbaka och sov bättre än vanligt. Så, måste bara komma ihåg sånt så vet jag att motivationen kommer hålla i sig.

Nu ska jag ta en kopp rött te och lyssna på Tegan & Sara’s gamla låtar. Klappa lite på min hund ska jag också ta och göra.

Peace out mina kära medmänniskor!

Kommentera

