Rambling

Och så blev det vinter. Helt plötsligt.

Jag är själv ganska nyvaken, come on guys don’t judge me, det är lördag. Ruben ligger bredvid mig och ”klipper” klorna. Vi var ut vid halv fem imorse, för att jag inte kunde sova, men det blir snart en till promenad. Funderar på en långis på 1,5h ungefär. Beroende på hur herrn bredvid mig klarar kylan. Men nu har han ett bra vintertäcke och skor… Ja, han har skor, haha. Han är en basenji, han har inget fett på benen och kommer inte heller få. Han krampar om han blir för kall så det gäller att klä honom varmt, han blir jättesöt i alla fall! Så alla som skriker  ”hundar ska inte ha kläder” nu, så hold your tongue. Det första jag sa när jag skaffade hund var att jag aldrig skulle klä honom, men så kom vintern och kramperna kom som ett brev på posten, då bestämde jag mig att svälja stoltheten och köpa vinterkläder åt honom. Det behövdes!

 

Så ja, det är typ min dag. Promenader. Nej, men jag har lite att göra också, men det kommer under dagen. Mamma kommer och hämtar tvn sen och tar med två påsar med böcker, det tycker jag ska bli trevligt. Fylla bokhyllan med litteratur, det är awesome. Om 9 dagar börjar skolan igen, det ska också bli awesome. Jag är taggad till tusen. That reminds me, måste gå till biblioteket och se om det finns tre böcker där som jag behöver. Nu börjar jag få huvudvärk, mina glasögon ligger på köksbordet så måste vila ögonen lite.

 

Peace out !

Kommentera

