1 år!

‘Är det inte lite själviskt att öppna ett barnhem i 1Uganda?’ ‘Öppnar man inte något sånt bara för att få andra att tycka man är en bra människa?’ Jag kan inte svara för alla som har öppnat ett barnhem i Uganda, eller någonstans i världen. Men jag kan svara för mig själv!

Startade jag det här för min egna skull? – Nej, absolut inte.

Gör jag det här för att få mig att må bra? – Nej, absolut inte.

Får det mig att må bra? – Ja, något så in i Norden!

Det tog mig två (!!!) år att säga ja till att säga ja till Christopher att göra detta, det om något är själviskt. Då tänkte jag bara på mig själv. Jag tänkte på allt jobb som skulle komma med det, att jag skulle ha så mycket ansvar, att jag skulle behöva spendera pengar på att resa ner ofta osv. Jag var självisk, för jag trodde jag skulle må bättre om jag inte hade ett barnhem i Uganda. När jag väl sa ja, var det för att jag satte mig åt sidan, jag tänkte på barnen jag träffade 2011 och jag tänkte på vilken underbar upplevelse det skulle bli. För precis ett år sedan startade detta projekt, ett år. Det är helt fantastiskt. Det har varit ett år av så… Så mycket nytt.

Det har gett mig en ny syn på kärlek, livet och lycka. Projektet har gett mig mer än vad något annat gjort i mitt liv, och det är en underlig känsla. När så många barn ser mig som en mamma, det går inte att förklara känslan. Det tynger inte att jag har ansvar för 60+ liv. Det tynger inte att jag inte kan åka på semester som jag vill för att alla pengar går till att flyga ner till Uganda. Det gör inget. Det gör inget längre.  Idag, ungefär just nu, så landar två människor i Uganda. Två personer, som kommer åka till projektet och också göra en skillnad. Som också kommer få uppleva lyckan, livet och kärleken. 1 år efter start har vi nu skickat ner två volontärer, det är stort och det gör mig tårögd att jag och Christopher gjort det här. Vi har ett projekt, vi har barn som inte skulle kunna gå ut skolan om det inte var för oss. Det gör mig tårögd att inse hur mycket stöd vi fått av människor som knappt känner mig eller Christopher. TACK TILL ER ALLA!

Jag ser fram emot mååååånga år till med projektet och se dess utveckling. Det är det bästa jag någonsin gjort!

OLYMPUS DIGITAL CAMERA

Kommentera

