‘Detta bröd av vitt mjöl får mig att känna mig kränkt’… Bla bla bla

Kära inskränkta medborgare!Jag är så trött på rasism och främlingsfientlighet, mer än trött! Jag älskar Sverige, jag tycker om våra seder och traditioner och jag tycker absolut att vi ska sjunga nationalsången när vi vill. Men har ni tänkt på en sak? Det är inte nyanlända som kommer och säger att de känner sig ‘kränkta’ för att vi råkar sjunga vår nationalsång. Jag har inte sett eller hört om en afrikan som går och ställer sig och centrum med en skylt där det står ‘ Hjälp, jag känner mig kränkt över era pepparkakor, de ser ut som mig’. INGEN, eftersom det är helt ologiskt. Jag tror inte heller att en svensk skulle gå och skriva till tidningen om h*n åkte till Gambia och hittade ett vitmjölsbröd där och säga att h’n känner sig ‘kränkt’ för att brödet har samma färg som dennes hud!

Inte heller har jag fått höra av någon av alla ‘invandrare’ jag känner eller har pratat om att de vill ändra våra traditioner, snarare tvärtom, de vill lära sig! Senast idag pratade jag med en från Somalia och h’n frågade om allt möjligt som har med Sverige att göra, h’n var glad att jag förklarade. Inte heller tar dessa människor era jobb, snälla rara människa, hur tänker du? Om du nu lever på soc eller what ever, bor hemma hos mamma, så är det inte Samirs, 20 år, fel. Inte heller är det Rauls, 45 år, fel. Det är ingens fel, ja… Kanske ditt eget, eller soc’s fel, eller livets fel. Men det är inte någon som varit tvungen att fly sitt lands fel, jag lovar.

Dessa människor som flyr sina hem ber inte om det. Jag kan lova dig att de helst av allt skulle vilja bo i sitt land, med sin familj, sitt språk och sin kultur. De har inget annat val. En sak som min pappa lärde mig när jag var lite är att alla människor har samma värde och detta gjorde att han flydde sitt hemland. Han valde det inte själv, han var tvungen. Så innan Du, inskränkta människa,öppnar munnen så tänk lite. Använda hjärnan när du tror på SD’s skitsnack och tror att ‘invandrarna’ kommer ta alla dina jobb, råna dig och våldta dig eller göra dig till muslim. Du är inte mer värd än Mohammed tvärs över gatan. Det är du verkligen inte, ni är värda exakt lika mycket.

Så snälla rara inskränkta människa, skaffa dig ett liv och börja acceptera människor som de är. Oavsett hudfärg, kultur, etnicitet, sexuell läggning och ja… Inse att alla är lika mycket värda.

7 thoughts on “‘Detta bröd av vitt mjöl får mig att känna mig kränkt’… Bla bla bla

  1. Wow, vilket power inlägg!! Jag håller med till hundra procent och därför tycker jag att det är bra att du tar upp detta problem som har blivit en vanlighet i vår vardag. Människor måste börja inse att bara för att Sverige vill hålla fast i sina traditioner så kommer det inte att få invandrare att känna sig kränkta. Mer av detta säger jag bara

  2. Jeeeeevlar! Inte läst något så bra pålänge. Tycker att du ska gå vidare med detta för flera borde få en bättre överblick över det här problemet!!!

  3. Intressant synpunkt du har där Olga. Men jag tror faktist att invandrare känner sig kränta av Pepparkakor. Kom igen det är exaktsamma färg och om jag som är född svensk och har bott här hela livet tänker på invandrare så kan man bara gissa på hur de känner sig.
    Show some respect as i brukar säga.

  4. Teorin i detta är väldigt intressant och fångar min nyfikenhet. Men jag har studerat detta och analyserat i många år och mina conclusions är att JA olga detta är ett problem och det är inget du borde säga emot. Jag har studerat sambetende och läste psykologi på Högskolan och kan i högstra grad säga att jag är ett proffs inom detta ämne. Därför vet jag nog bättre än dig att man tar illa upp av pepparkakor bla.

Kommentera

