Övertrött, Uganda och synagogan i Stockholm

Jag borde sova… Istället ligger jag och lyssnar på D’isneymusik och försöker komma på ett bra blogginlägg… Det går sådär. Dagen har varit lugn, jag har känt mig febrig och storhandlat. Fasiken vad skönt det var att storhandla! Frysen och kylen fylld, bara vegetarisk, nyttigt och god mat. Tycker att jag äter så mycket kött på jobbet så äter helt vegetariskt hemma.

Vad är nytt? Well, jag har fått ett nytt, till jobb. Jag är jätteglad och börjar nog nästa vecka. Det är lite osäkert när jag får gå intro, men inom snar framtid! Det är ett jobb vill ha och känner att jag passar att jobba med. Jag kommer dessutom få ordentligt med lön, och det är det bästa, haha. En annan nyhet är att jag ska ta upp fotograferingen igen. Saknar det och vill satsa på att få fler bilder publicerade i tidningar. Men kommer nog fokusera på Uganda och människor den här gången. Inget jag inte är intresserad i, som sport, haha. Även om det var roligt att få bilderna publicerade i tidning, så var det inte jag och då kände jag mig inte riktigt nöjd. Sen är det väl inte så mycket nytt… Jo, jag var och beställde nya tapeter och färg till lägenheten igår. Ska jag bo här så ska jag trivas och det är så mycket hål i väggarna att jag tror att förra hyresgästen hade någon fetisch på hål i väggarna. Det kommer bli ljust och fint i lägenheten.

Jag försöker verkligen att inte börja sjunga med i låtarna. Tänk vad D’isney har varit med i min uppväxt… Så många minnen när jag tänker tillbaka. Fast nu är det låten från ‘Tangled’ och den är ju inte direkt gammal. Nu tappade jag tråden. Men iaf, ja, D’isney äger, haha. Kommer nog sitta som 80-åring och sjunga ‘Colors of the Wind’, ganska så säker på det. Det är verkligen skillnad på blogginläggen skrivna när jag fått gott om sömn och inte är övertrött, detta inlägg vet jag inte om jag förstår själv.

Jag funderar att åka ner till Stockholm och åka till Synagogan där… För er som inte vet är min ‘opa’ judisk flykting och jag vill så gärna veta mer om judendomen, och framför allt vill jag lära mig Hebreiska och läsa Torah för att förstå mer. Men det får nog bli under sommaren när jag har ett fast schema och vet när jag har tid. Men det ska ske, inom snar framtid. Är väldigt stolt över min släkts bakgrund och jag är stolt över att vara en del jude, en del mapuche, en del vallon, en del spanjor, en del chilenare, en del fransyska och en del belgisk… Ja, jag tror det är allt.

Nästa månad är det dags att boka biljetter till Uganda! Det känns så underbart att jag knappt kan bärga mig, jag vill att det ska ske nu, på en gång. Fast vi åker inte fören i september, men med bokade biljetter känns det mer verkligt att jag åker tillbaka i år.

Nej, nu ska jag sova… Eller redigera bilder, jag vet inte… Sova, jag ska jobba imorgon. Godnatt

 

Peace out

One thought on “Övertrött, Uganda och synagogan i Stockholm

Kommentera

