‘Insert meaningful title here ‘

Ett tag sedan jag uppdaterade bloggen nu, det är för att idag har varit den första lediga dagen på åtta dagar. Jag har jobbat + haft intro på två nya ställen. Men jag skulle inte kunna klaga för en sekund, jag älskar’t!

Egentligen vet jag inte vad jag ska skriva om, har jag något att skriva om? I dunno! Kusin Ida tyckte att jag skulle uppdatera, men nu när jag sitter här vet jag inte vad jag ska skriva om, haha. Eller jo! Jag kan berätta om min klantskalle till hund. Min hund älskar att hoppa upp på saker, stolar, fönsterbrädor, bokhyllor och idag var det köksbordet. Han hoppar lätt upp på köksbord annars, för han vet att han inte får… Idag stod han länga och väl och tog sats och kom närmare och närmare köksbordet och jag satt och arbetade med projektet och såg honom i ögonvrån. Hur som helst, han är halvvägs under bordet när han ska försöka hoppa upp, detta medför att han hoppar rakt upp med huvudet först ( duh ) in i bordskanten. Det blir alldeles tyst och jag ser hur har chockad står med ganska tom blick och stirrar, säkert 3-4 sekunder. Han bet sig i tungan också, men inte så hårt så det är ingen fara. Han var iaf spak ett bra tag efteråt och han ville sitta hos mig i nästan 20 minuter ( ovanligt! ). Han har nu en bula mitt på huvudet och ett litet litet jack i tungan, men han mår bra. Nu kanske han slutar hoppa upp på köksbordet, haha. Jag måste erkänna att jag skrattade åt Ruben länge och väl, han är så klantig. Det händer något varje dag med den där hunden.

Imorgon är det jobb, igen. Och ännu en ny vecka börjar, alltså geez, allting går så snabbt. Snart är mars slut och då kommer det blir hektiskt, det är vårmarknad en helg helg för projektet och massor med det, sen den 3 maj är det Musik för Ugandas Barn #2, helt sjukt vad tiden går.

Innan jag avslutar, Regina Spektor är så damn underbar att jag nästan går av. Jag sitter och lyssnar på henne nu och så många minnen, bra och dåliga, kommer fram och det  är, ja… Det finns inga ord. Med det så säger jag godnatt!

Peace Out

 

Kommentera

