5 år

Solen tittar fram mellan molnen och jag önskar att jag orkade gå ut med Ruben och sätta mig på våran lilla veranda, men nja, tror jag ligger kvar här under täcket med Ruben snarkande bredvid mig faktiskt. En liten stund till. Jag mår i alla fall bättre nu än imorse och igår. Tänkte att jag skulle ladda batteriet till kameran så jag kan ut och fota när vädret tillåter och orken finns. Nästa vecka har jag lite ledighet så blir nog då. Vill lära mig kameran ordentligt innan jag åker till Uganda. Vi ska ju filma en mini dokumentär och så för att kunna sprida projektet mer. 

Jag hoppas att de ringer från T’unabyggen den här veckan och säger att renoveringen av lägenheten kan börja någon gång, väntat sjukt länge nu och det börjar bli irriterande. Vill bara få iordning i lägenheten och skapa mig ett riktigt mysigt hem. I månadsskiftet får jag en ny soffa och så ska vi till Stockholm, jag och några kompisar, då ska jag försöka hitta lite tyger och saker för att göra lägenheten awesome. Har en vision om hur jag vill ha det och lyckas jag kommer jag ha ett hem jag aldrig kommer vilja lämna. Så jag är ganska säker på att det blir bra. Stockholmresan kommer bli riktigt rolig, vi ska till The English Shop also! Ska köpa mint sauce, gravy och lite annat som jag nästan alltid åt när jag bodde i England. Tänk att det är 5 år sen jag flyttade dit (!!!) Fasiken vad snabbt det gått, går nästan inte att fatta. Det är sjukt vad snabbt åren bara försvinner. Någon gång ska jag åka tillbaka också, även om det bara är för en helg. Men alltså, det går inte att beskriva hur mycket jag trivdes och kände mig hemma i England. Det var liksom mitt hem under nästan ett år och jag skulle lätt kunna flytta tillbaka om jag hade samma chans till ett bra jobb som jag har nu. Men är ganska säker på att det inte kommer hända, haha. Plus jag skulle inte lämna mitt jobb jag har idag för ett ögonblick. Trivs så bra och tycker det är riktigt roligt. Tänk vilken tur jag haft! 

Nej, en Cappuccino och en smörgås för att försöka få upp blodsockret lite och en film… Det blir bra det. 

Peace out 

Kommentera

