Oja, hellre det.

Vilken dag… Tröttheten är ganska så bedövande, klådan över hela kroppen gör att jag i omgångar svullnar upp i ansikte och händer. Vet inte vad det är , mer än allergi… Men vad är jag allergisk mot? Det får jag veta nästa torsdag, då har jag fått en tid hos min läkare som ska ta massor med prover för att en gång för alla se vad jag kan äta och inte äta osv. Imorgon ska jag tvinga iväg mig till apoteket och köpa lite tillfälliga allergitabletter för att se om det blir lite bättre. Jag skulle hellre vara dunderförkyld än att må som jag gör just nu, that’s a fact. 

Det här delade jag på projektets sida ; Okej, jag kan inte hålla mig. Här kommer den stora nyheten! Alla faddrar och månadsgivare fick mejlet tidigare idag, så jag hoppas att de läst det. 

Notre Dame High School är skolan vi idag har våra äldre barn (13-18) på. Där tog vårt samarbete slut. Men det har idag den 5/6-2014 bestämts att The Mirembe Children’s Project kommer att bli en del av Notre Dame High School. Vi kommer därför lägga stor vikt vid att bygga upp en skola som håller god kvalitet, bra skolbyggnader, varierad kost och utbildade lärare. 

Vad hände med Primary skolan?

Marken finns kvar, bredvid Notre Dame och vi kommer fortfarande bygga upp Mirembe Primary School, Notre Dame är bara en del av The Mirembe Children’s Project och vi är säkra på att vi kommer kunna ge våra barn den utbildning och det hem som de behöver. Vi hoppas att Ni delar våran glädje i detta och inser vilket framsteg projektet gjort. 
Hoppas Ni fortsätter att följa med oss på denna resa. Mer information kommer komma efter resan som påbörjas den 20 september!

Kan ni fatta hur stort detta är?! Nej, inte jag heller, men det är stort och vi har kommit såååå långt! 

Ni ska jag ta mina allergier och försöka få en hyper hund att somna. 

Peace out 

 

Kommentera

