Fjärilarna känns som kossor

Trodde jag hade somnat för natten, men nope. Istället har jag nu ägnat mig åt att tvätta golven i hela lägenheten… Tyst! Nu är det knäpptyst i hela kvarteret och jag är ganska så klarvaken. Skittrött men klarvaken. Idag fick jag hem min soffa, och lägenheten är en helt annan lägenhet. Jag trivs jättebra! Det enda som fattas är gardinerna till fönstren som är riktade mot huset mittemot. Grannen snett ovanför har fri insyn just nu. Lagom rolig när jag går upp på mornarna. Men ska se om jag hittar rätt sorts skruvar för att sätta upp gardinfästena snart! Det borde inte vara så svårt. Jag ser just nu att en tavla hänger lite snett, påminn mig innan jag avrundar att jag måste rätta till det!  

Vad har dagen annars bjudit på? Inte så mycket… Gick hem till mamma och väntade på att hon och Per skulle komma med släpet från IKEA, åkt hem hit och skruvat ihop soffan, handlat och storstädat och så klart promenader med Ruben. Vi satt ute en timme utanför sovrumsfönstret och läste lite Game of Thrones och solade benen… Okej, jag läste och solade benen, Ruben jagade myror och sov om vart annat. Det var mysigt i alla fall. Jag luktar klorin. Åh vad jag trivs i min lägenhet nu. Ska ta bilder imorgon och publicera med systemkameran! Det är så fint! Många utropstecken idag, tror jag är lite övertrött. Fick ändå bara 3 timmars sömn igår natt. Det blir så när jag jobbat några dygn och sen ska återställa mig. Antagligen har jag vänt helt på dygnet nu och kommer få leva med det här ett tag. Men vad gör det om 100 år? Ingenting!

Det sitter ett kryp på mitt fönster, hoppas Ruben ser den och äter upp den under natten. Barbariskt!

Idag när jag gick till mamma så gick jag och tänkte på att det är över 3 månader sedan vi köpte biljetterna, och det känns som typ igår. Tänk vad snabbt det gått! Tänk då hur snabbt dessa 3 månader kommer gå! Rätt som det är kommer vi sitta på flyget till Uganda. Fjärilarna i magen kommer kännas som stor kossor och känslan när flyget lyfter från marken kommer finnas där, just i det ögonblicket, inte bara ett minne. Åh, snart! Snart är jag hos min andra familj, mitt andra hem. Tänk så underbart att också få dela det med mamma och moster, och såklart de andra som följer med… Men ni förstår vad jag menar!

Nu känner jag att ögonen börjar gå i kors, bäst att krypa ner under täcket. Imorgon får jag besök och måste vakna så jag hinner till tågstationen. Imorgon ska jag också ha konsultationssamtal med min läkare om vad för malariamedicin jag kommer få. Det blir nog en slags antibiotika… Eftersom jag reagerade på malarone så blir det nog säkrats så. Vill ju faktiskt må bra när jag är i Uganda och inte ha massor med galna drömmar och inte känna mig riktigt ‘med’ . Så det blir nog bra.

God natt! Peace out!  

Kommentera

